Služby

Sloužím webu, sire Timothy!

Poradenství a konzultace

Marketér ve střední a malé firmě musí často sám zvládat celý marketingový mix, od analýz a strategií až po rozesílání novoročenek a mění se tak spíše v produkčního. Na web už mu pak mnoho času nezbývá a svěřit ho pouze „ajťákům“ obykle nepřináší kýžené výsledky. Pomocná ruka, specializovaná na internet, se může hodit. Podám vám ji.

Potřebujete být víc vidět a získávat nové zákazníky. Rozvíjet vztahy s dosavadními. Posilovat značku. Udržet si své místo na slunci. Růst.

Poskytnu vám konzultace ke konkrétním projektům. Odpovím na vaše otázky, zreviduji koncepce, doporučím vhodné obsahové i technické řešení, prověřím dodavatele nebo přivedu vlastní.

Analýzy a audity webů

Nejste si jisti technickou kvalitou, marketingovou účinností, použitelností a přístupností či optimálním řešením vaší webové prezentace? Chcete vědět, zda by nebylo možné prezentovat se lépe a účinněji než dnes?

Provedu zevrubnou analýzu nedostatků a rezerv webové prezentace po technické, uživatelské i marketingové stránce a vypracuji konkrétní doporučení a kroky pro zlepšení.

Díky dlouholetým zkušenostem v této oblasti jsem byl v r. 2005 angažován jako jeden z porotců a hodnotitelů v prestižním projektu Webtop 100, organizovaným společností Internet Info.

Stavba webových prezentací na klíč

Webovou stránku umí vytvořit nejeden student, vybudovat úspěšnou webovou prezentaci málokdo. Je to složitý a časově náročný proces, ve kterém přitažlivý grafický návrh a profesionální technické řešení hrají sice důležitou, nikoli však hlavní roli.

Mají-li webové stránky fungovat jako účinný poutač, a nikoli jen jako informační platforma bez přidané hodnoty, je nutné vykonat řadu kroků ve správném pořadí, počínaje analýzou vašich potřeb a definicí realistických cílů.

Pro rychlé a funkční technické řešení webových prezentací aplikuji bezplatné nebo prémiové grafické šablony a volně dostupný redakční systém WordPress.

Desítky úspěšně realizovaných webových projektů a aplikacíreference spokojených zákazníků jsou nejpřesvědčivějšími argumenty.

Internetové aplikace a programování na zakázku

Tu a tam jsou zapotřebí nejen webové prezentace, ale i nejrůznější databázově orientované nástroje – internetové aplikace – specializované pro nejrůznější účely a oblasti použití. Jejich typickým cílem je automatizace, zpřehlednění a zjednodušení opakujících se činností a procesů. To jest: ušetření času a ulehčení života.

Žádná aplikace není dost malá! Potřebujete šikovný, pohodlný prográmek pro své podnikání či živnost? Který pro Vaši konkrétní potřebu něco eviduje, počítá, upozorňuje, rozesílá, vyhledává? Šetří Váš čas a mění chaos v pořádek?

Ať už se jedná o větší aplikace nebo malé, jednoúčelové programy, jedno mají společné. Nic není třeba instalovat, pod Vaším heslem jsou přístupné z jakéhokoli počítače připojeného na internet. Vše se pohodlně ovládá v důvěrně známém prostředí internetového prohlížeče, jako jakákoli jiná webová stránka.

Stavební dozor nad dodavateli

U již běžícího či teprve plánovaného webového díla vyhmátnu nedostatky a přehlédnuté možnosti vylepšení z hlediska technického, marketingového i uživatelského.

Navrhnu nejvhodnější technologické a obsahové řešení.

Pomůžu s výběrem nejvhodnějšího dodavatele a dohlédnu na jeho práci.

Ověřím kvalitu realizace a přiměřenost účtované ceny.

Webhosting

Nadstandardní služby v oblasti hostování webových stránek a aplikacíprovozu poštovních serverů.

Nekonkurujeme standardním „masovým“ webhostérům, kteří provozují virtuální webové servery s tisícovkami zákazníků, dělícími se o společné zdroje (přenosové pásmo, databázový server a podobně). Hostujeme jen webové stránky a aplikace nám známých zákazníků, kterým současně poskytujeme i služby v oblasti webdesignu a webové správy a máme je tedy technicky plně pod kontrolou. To nám umožnuje předcházet problémům, neprodleně reagovat na zákaznické podněty a potřeby a zabývat se jimi individuálně a s maximální péčí.

Na stejném webovém serveru provozujeme i své vlastní webové stránky a poštu a je tedy i v našem nejvlastnějším zájmu udržovat webový server v nepřetržitém provozu a bez jakýchkoli technických výpadků.

Stabilitu a spolehlivost aplikací a rozhraní jednotlivých služeb upřednostňujeme před nejistotou nevyzkoušených módních řešení.

Víme, co děláme. Administrátor webserveru je zkušený profesionál s dlouholetou praxí, který své práci opravdu rozumí. Dokladem budiž skutečnost, že jeho služby si na specializované programátorské zásahy na webserverech objednává i jeden z největších webhostérů v ČR, a jsme tedy schopni realizovat jakýkoli nadstandardní požadavek ohledně nastavení či funkcionality webserveru i pro naše zákazníky.

Na vyžádání prověříme zabezpečení přístupu k vašim webovým serverům či poskytneme vysoce specializované konzultace k problematice serverových operačních systémů, internetových protokolů a podobně.

Poskytujeme nadstandardní znalosti a individuální péči a přístup každému zákazníkovi za cenu více než příznivou.

Je-li však Vaší prioritou především cena co nejnižší a nevyžadujete speciální servis ani zacházení, doporučujeme obrátit se na cenový low-end.

Údržba a aktualizace webových prezentací

Webová prezentace není perpetuum mobile, které se pouze sestaví a uvede do chodu a přináší pak svému provozovateli prospěch na věky věků. Má-li sloužit jako účinný marketingový nástroj, vyžaduje stálou péči, technickou i obsahovou.

Pravidelnou obsahovou aktualizaci webových stránek ocení především jejich návštěvníci – potenciální kupci vašich výrobků a služeb – ale i vyhledávací stroje jako Google a Seznam, posunem ve výsledcích vyhledávání směrem vzhůru.

Čím širší je sortiment výrobků či služeb firmy, tím častěji dochází ke změnám, a každá firma tak dříve či později musí angažovat někoho, kdo bude mít aktualizaci a údržbu webové prezentace na starosti. Tento nepříliš vděčný úkol obvykle vyfasuje ke svým dosavadním povinnostem někdo z marketingového, v horším případě z IT oddělení. A výsledek tomu pak odpovídá: nepříliš častá aktualizace, která při neznalosti potřebných technologií a absenci grafického cítění může působit spíše kontraproduktivně.

Řada zákazníků proto s radostí tento úkol outsourcuje. Jsem na něj připraven.

Typické požadavky na aktualizaci webové prezentace

  • příprava a publikování novinek v sekci aktualit či samostatném firemním blogu
  • aktualizace produktového portfolia a poskytovaných služeb
  • aktualizace kontaktních údajů
  • vkládání nově získaných referencí

Redakční systémy je rovněž třeba opečovávat aktualizacemi jádra i použitých pluginů z důvodu jejich zabezpečení. Zlí hoši nespí a neustále vymýšlejí nové a nové způsoby, jak na cizí weby proniknout. Technicky zastaralé systémy jim to usnadňují.

Grafické práce a multimédia

Odpovídající vzhled je důležitou složku komunikační strategie (obal prodává), ať už v online podobě u webových prezentací či v offline světě firemních tiskovin.

Barvy působí na podvědomí, a přitažlivý, vhodně použitý layout, může mít zásadní vliv na nákupní rozhodnutí potenciálních zájemců o vaše výrobky či služby.

Nabízíme dlouholetou zkušenost především s webovou grafikou. Řada projektů realizovaných pro klienty byla oceněna v prestižních soutěžích (Interzen, Webtop 100) nebo byly zařazeny do domácích i zahraničních galerií nadprůměrně kvalitního designu (Moderní web, Stříbrné jehličí, CSSelite).

Firemní logo, případně kompletní grafický manuál nebo propagační tiskoviny.

Mezi nejvýznamnější realizované zakázky z této oblasti patří grafický návrh logotypů a grafický manuál pro Slezskou univerzitu v Opavě a všechny její fakulty, který jsme zpracovali v r. 2008 jako vítěz výběrového řízení.

Co potřebujete vy?
  • Grafické návrhy webových stránek a prezentací
  • Úprava fotografií a obrázků
  • Reklamní bannery a videa
  • Prezentační videa
  • Komiksové stripy
  • Videomanuály
  • Virtuální procházky
  • Loga, vizitky, propagační tiskoviny a obaly
  • Korporátní identita a grafické manuály
Psaní textů a jazykové korektury

Dobře napsané texty víc než cokoli jiného rozhodují o obchodní účinnosti webové prezentace. Posilují značku, vzbuzují zájem, prodávají zboží a služby a přivádějí návštěvníky z vyhledávacích strojů. Psát texty pro web je – oproti běžným obchodním textům – proto třeba i s ohledem na klíčová slova a fráze, které by měly být s dostatečnou frekvencí a přesto nenásilně a citlivě do textů zapracovány.

Obchodní text vytvořený zkušeným copywriterem klade mnohem větší důraz na prezentaci předností a přínosů pro zákazníka než na pouhý výčet technických parametrů. Jak říká známá marketingová poučka, lidé si nekupují vrtačky, ale dírky.

Běžným nešvarem obchodních textů na webových stránkách je nejen jejich obchodní a marketingová „neúčinnost“, ale i stylistická kostrbatost a často i nemalé množství pravopisných chyb. To nevyvolává příliš profesionální dojem. Škoda každého návštěvníka, který Vaší webovou prezentaci opustí.

Nabízím proto jak napsání nových, obchodně účinných textů, tak revizi a korekturu stávajících, jak po stránce marketingové, tak i stylistické a pravopisné. Optimalizuji je především pro návštěvníky.

Řada mých textů je citována jako příklad zdařilého webového copywritingu v seriálu Píšeme pro web, jehož autorem je jeden z nejrespektovanějších českých internetových profesionálů, Marek Prokop.

Internetový marketing

Internet můžeme přirovnat k televizi s miliony konkurenčních kanálů. Jak ale přimět diváky, aby si přepnuli právě na ten váš?

Současný internetový marketing či jeho podmnožina, marketing pro vyhledávače, nespočívá v rozlousknutých algoritmech Google a Seznamu a tajemných postupech, známých pouze několika zasvěcencům. Skládá se z celé řady dílčích, většinou spíše nudných a dlouhodobě se opakujících procesů, které ve výsledku necílí jen na – nesprávně viděný – svatý grál přední pozice ve vyhledávačích, ale spíše na co nejpřesnější zacílení a co nejvyšší konverzi internautů v návštěvníky a návštěvníků v zákazníky.

Zapomeňte proto na „SEO optimalizaci“ a jiné lákavě znějící buzzwordy a připravte se na trpělivou a časově náročnou práci v níže uvedených oblastech. Pro potvrzení si sjeďte Markovo SEO je rozjetý vlak tažený mrtvým koněm nebo Davidovo Staré SEO je mrtvé, naši klienti musí zpátky do trenek. (Tímto zdravím oba své kolegy z někdejšího Dobrého webu).

Vyladěné a na cílovou skupinu zaměřené texty posílí konverzi.

Placené odkazy ve výsledcích vyhledávání z PPC kampaní AdWords (Google) a Sklik (Seznam) přivedou zacílené skupiny návštěvníků.

Zpětné odkazy, vedoucí na na váš web odjinud, zásadním způsobem ovlivní pozici ve výsledcích vyhledávání. Získat se dají desítkami způsobů. Souhrnně se jim říká linkbuilding.

Pravidelná komunikace s Vašimi klienty prostřednictvím e-mailových zpravodajů představuje účinný způsob, jak s nimi zůstat v neustálém kontaktu a upozorňovat je na novinky ve Vaší nabídce či na cenové akce.

Mikroweby umožní zacílení na úzce vymezené téma (službu, produkt, akci). Jejich vytvoření je rychlé, levné a efektivní.

Provizní systémy efektivně zapojí do prodeje vašich produktů či služeb desítky a stovky dalších provozovatelů internetových stránek.