Vyvíjíte webovou aplikaci nebo o nějaké teprve přemýšlíte? V tom případě byste si neměli nechat ujít postřehy nad jiné povolaného „investora do příležitostí“, Freda Wilsona (Union Square Ventures).
Ve svém únorovém příspěvku na konferenci o budoucnosti webových aplikací v Miami vysvětluje, podle čeho se úspěšná webová aplikace pozná.
Rychlost
Jedna z nejdůležitějších vlastností. Bude-li to pomalé, nikdo to nebude používat.
Okamžitá použitelnost a jednoduchost
Uživatelé s tím umějí ihned zacházet, žádné složité nastavování ani konfigurace.
Jedinečnost a osobitý vzhled
Software je druh média a jako takové jej mají jeho uživatelé vnímat. A úspěšné médium musí mít svůj nezaměnitelný „ksicht“.
Méně je více a v jednoduchosti je síla
Rozšíříte to později. Až si o to vaši uživatelé řeknou. Jelikož ale nejdřív musíte nějaké získat, udělejte to pro začátek co nejjednodušší. Ať to umí jedinou věc, ale nejlíp ze všech. Jednoduché, přehledné funkce, srozumitelnost.
Rozšiřitelnost, možnost přidané hodnoty, hravost
Nechte uživatele, ať si s tím hrají, přidají vlastní nápady a obsah a považují aplikaci za svou. Dejte jim API.
Nalezitelnost
Vaše aplikace je jehla ve stohu, jedna ze stovek ticíc či miliónů. Nezanedbejte optimalizaci pro vyhledávače ani propagaci v sociálních sítích. Dejte lidem důvod k odkazování.
Zapamatovatelná značka
Jen dobrý název aplikace a vhodně zvolená doména k úspěchu nestačí, ale bez nich to nejde. Dejte si na tom záležet.
P. S.
S tématem článku to nesouvisí, ale můžete ho využít i na procvičení angličtiny, nejste-li už dostatečně excelentní v porozumění mluveným projevům. Přečtěte si nejprve jeho anglický přepis a teprve pak si pusťte video.